Thursday 8 September 2011

apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya.. bersabar lah..

assalamualaikum.. dah 2 hari x update blOg kesayangan neyh.. malam ni jari jemari ni terpanggil untuk taip satu entry seperti tajuk kat atas tu..

lately, kite tgk orang2 terdekat dgn kite ada je masalah. ada tgah sedih sb buntu bila cinta x kesampaian, ada yang terpaksa ikut amanat terakhir bapa, ada yang kehilangan orang tersayang dan macam2 lagi la. kalau nak sebut kat sini, konpom 4 muka surat. kelas kau jah...

ekcelli, kite x pandai sangat nak bg pendapat atau apa2 buah fikiran pasal ni sebab setiap apa yang berlaku dalam hidup kita, semestinya Allah dah tentukan. kita sebagai hamba, hanya perlu menerima apa yang berlaku seadanya walau macam mana perit sekalipun masalah tu. semestinya kita perlu tahu bahawa Allah akan sentiasa uji hamba yang disayangiNYA. InsyaAllah, sesiapa yang diuji dengan apa2 masalah, termasuk dalam golongan orang yang disayangi Allah..

bukan apa, bila kita diuji, kita mesti akan berdOa pada Allah. that time, kita akan lebih dekatkan diri dengan Allah. kita akan mula melakukan beberapa sOlat sunat dan berdOa mOga Allah bantu kita. kita perlu ingt 1 benda je. kita beruntung bila Allah bagi kita ujian sb tu tandanya Allah peka dgn kita. x semua Orang Allah akan uji. anggaplah kita sebagai hambaNYA yang bertuah.

so, lepas ni, seandainya kita ditimpa apa2 masalah, kita mesti ingat bahawa Allah sentiasa ada bersama kita. jangan mengeluh dan jangan anggap kita insan yang malang. tapi anggaplah kita ni insan yang bertuah sb kita hamab2 yang disayangi oleh Allah..

sekian dulu untuk kali ni.. tata

No comments:

Post a Comment